Jdi na obsah Jdi na menu
 


antická technologie

21. 9. 2008

Aurora


Aurora Aurora je antická vojenská loď, která byla na průzkumné misi, během které získala důležité informace o slabině ve wraithské technologii. Bohužel, když tým loď objevil, byla těžce poničena v důsledku velké bitvy s neznámým nepřítelem.
Skenery neobjevily na palubě žádný život, avšak podrobný průzkum ukázal, že Aurora obsahuje tisíce stázových kapslí, které udržují naživu všechny členy bývalé posádky. Jednotlivé kapsle jsou propojeny, takže spolu hibernující osoby mohou komunikovat. V jedné kapsli byl wraith, který pomocí své technologie upravil komunikační program tak, že posádka neměla tušení o pádu Atlantidy a snažila se modifikovat hyperpohon, aby se k městu dostala co nejdříve. Toho chtěli wraithové využít k vylepšení vlastního hyperpohonu, aby mohli doletět do naší Galaxie.
Aurora měla účinnou formou autodestrukce. Kromě samotné lodi výbuch zničil i dva wraithské křižníky.

D.H.D.


D.H.D. D.H.D. - Dial Home Device. Slouží k "vytáčení adresy" na Hvězdné Bráně. Nachází se v několika provedeních - klasickém, tak jak ho známe z SG1, akorát s modrým tlačítkem, a moderním, viz obrázek.

Detektor známek života


Detektor známek života Toto jméno je poněkud zavádějící, neboť tento přístroj má mnoho funkcí, avšak když byl lidmi poprvé objeven, zastával funkci právě detektoru. Ve skutečnosti je však takovým antickým PDA a dokáže objevit například také zdroje energie či antický gen v lidském těle. Každý Jumper má jeden detektor ve výbavě a posádka Atlantis ho hojně využívá.

EMP Generátor


EMP Generátor Toto zařízení generuje silné elektromagnetické pole, což má několik důsledků. Za prvé v dosahu pole nefunguje kompas, a za druhé v něm nefunguje žádná elektronika, včetně Antických a Wraithských systémů. Generátor je napájen jedním ZPM.

Hvězdná Brána


Hvězdná Brána Hvězdná Brána v novém provedení. Vnitřní kruh není otočný, zadávání probíhá jako "problikávání" jednotlivých symbolů. Chevrony také nezapadávají, jenom pod nimi zůstanou svítit příslušné symboly.
Červí díra rovněž vypadá jinak - jako zelený tunel (v 9. řadě SG-1 vypadá cestování stejně jako v SGA, akorát se jedná o modrý tunel). Téměř všechny rasy, i ty primitivní, většinou vědí, jak bránu používat - Jednotlivé světy spolu běžně obchodují, nejčastěji s jídlem.
Manuální vytáčení je pravděpodobně nemožné.
Jediná brána, kterou lze cestovat na Zem, je na Atlantidě.

Křeslo


Křeslo Křeslo slouží jako ovládací terminál k některým systémům, včetně odpalovačů Dron. Aby fungovalo, potřebuje silný zdroj energie. Ovládá se myšlenkami, avšak abyste ho dokázali vůbec zapnout, musíte mít antický gen.

Obranný satelit


Obranný satelit Obranná struktura antiků. Kdysi jich byly desítky, expedice však narazila jen na poslední, který zůstal po válce s Wraithy. Jediný plně funkční satelit dokáže sestřelit několik Wraithských mateřských lodí, takové štěstí však expedice neměla. Satelit našli "mrtvý", bez náznaku činnosti, také proto ho zřejmě Wraithové ignorovali. McKayovi se podařilo připojit satelit na naqadahový reaktor a přemostit spojení mezi bufferem (zásobníkem energie, satelit si vezme energii z reaktoru, nabije s ní buffer, a poté jí z bufferu předává zbraňovým systémům) a zbraňovými systémy, avšak satelit sestřelil pouze jednu Wraithskou loď, poté se obvody přetížili a zbylé Wraithské lodě ho zničili.

Omračující zbraň


Omračující zbraň Vypadá jako hranatý signalizační majáček (horní část má design podobný antickému osobnímu štítu), avšak nenechte se zmást, je to účinná omračující zbraň. Princip je podobný wraithským zbraním, stačí jeden výstřel pro omráčení člověka.

Osobní štít


Osobní štít Pokud máte antický gen, po přiložení k hrudi se tato malá věcička rozsvítí, a dále jste nezranitelní. Je jedno, jestli spadnete z 50 metrů, nebo jestli do vás někdo střelí, prostě nezranitelní. Štítem nepronikne vůbec nic, ani jídlo a pití. Po první aktivaci si štít zapamatuje svého nositele, a na nikoho jiného poté nepůsobí. Pro vypnutí štítu se stačí soustředit.

Past na temnotu


Past na temnotu Tato past slouží k přilákání a uvěznění jakési energetické bytosti, která je mezníkem při vývoji Povznesení. "Temnota" se živí energií, past tedy po zapnutí generuje silné energetické pole pro přilákání této bytosti. Co se stane potom nikdo neví, jelikož v seriálu se bytost nenechala nachytat a odplazila se pryč.

Puddle Jumper


Puddle Jumper Jednou z prvních věcí, kterou expedice na Atlantidě objevila, byl hangár plný malých vesmírných lodí.
Vypadají jako zelené válce, vzadu mají dvě výsuvné gondoly s motory a střílnami - každý Puddle Jumper nese 6-12 (těžko říct, vypálil jich ale hodně) antických střel (drone). Pokud jsou gondoly zasunuté, Puddle Jumper s přehledem proletí bránou, pokud jsou vysunuté, může se v bráně zaseknout, tak bacha na to... Puddle Jumper je rozdělen na dvě části - přední a zadní. Vpředu jsou dvě křesla, vzadu místo pro cestující, asi 15 pro sezení, a možná dalších pět pro stání. Na palubě má Puddle Jumper vlastní DHD, inerciální tlumiče, umělou gravitaci a dokonalé maskování.

Překlad: Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale na Pragoconu jsem se dozvěděl, že "Puddle Jumper" mnoho lidí překládá jako "Loužoskok", "Žbluňkolet". Hned další dodatek byl, že je to úplná blbost. "Puddle" sice znamená "louže", ale Puddle Jumper je slangový výraz pro malé letadlo. Takže správný překlad - malé letadlo, letadélko... pokud si ovšem autoři záměrně nehrají s tímto dvojsmyslem...

Stázová komora


Stázová komora Komora pro stázi. Uvede vás do umělého spánku a sníží činnost metabolismu na minimum. Stárnutí je zpomaleno, ne však zcela zastaveno.

Střela - Drone


Střela - Drone Raketa odpalovaná (a naváděná) za pomoci antického křesla, vypadá jako chobotnička se žlutou hlavou a černými chapadly, po aktivaci září jako oheň. Je velmi přesná a účinná, ke zničení Wraithské šipky stačí jedna jediná střela!

Stroj času


Stroj času Stroj času je vlastně vylepšený Puddle Jumper. Vzhledově se od normálního Puddle Jumperu moc neliší - má jiný řídící panel a uprostřed mezi sedadly pro pasažéry leží dlouhá oválná trubice. Jak přesně tento vynález funguje nikdo neví, poté, co Sheppard zmáčknul nějaké tlačítko, přesunul se stroj času 10000 let do minulosti, kde ho okamžitě sestřelily wraithské lodě.

Vylepšená stázová kapsle


Vylepšená stázová kapsle Zpomaluje stárnutí člověka, udržuje ho ve stázi. Mozková aktivita však zůstává zachována. Pokud je lůžek víc a jsou propojené, hibernující osoby spolu mohou komunikovat.

ZPM


ZPM ZPM - Zero Point Module, je antický energetický zdroj. Čerpá energii z vakuové energie - McKay řekl konkrétně "Generuje takové množství energie z vakuové energie, jaké je možné získat ze soběstačné oblasti podprostorového času.". Správnost překladu jsem však neověřoval.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář